wtorek, 14 stycznia 2014

SARDA i 6 kroków

SARDA, czyli Schizophrenia and Related Disorders Alliance, jest amerykańską organizacją, która skupia się przede wszystkim na tworzeniu zaplecza dla działania grup Anonimowych Schizofreników (AS). Spotkania w obrębie tego ruchu mają na celu wzajemną pomoc w wychodzeniu z choroby osobom cierpiącym na schizofrenię lub inne zaburzenia psychotyczne. Wspólnota AS powstała w lipcu 1985 roku w Detroit, w Stanach Zjednoczonych. Aktualnie w obrębie AS istnieje 150 grup działających w 31 krajach na całym świecie, m.in. w Indiach, Australii, Brazylii, Kanadzie, Meksyku, Francji i Wenezueli. We wszystkich tych miejscach spotkania są organizowane i prowadzone przez osoby, które doświadczyły w swoim życiu kryzysów psychotycznych.
Wspólnoty Anonimowych Schizofreników działają w oparciu o „program 6 kroków”.
Więcej informacji na http://www.sardaa.org/sa_main.html

Pomyślałem, że może się to okazać użyteczne, dlatego poniżej zamieszczam 6 kroków:

6 kroków do wyzdrowienia

1. PODDAJĘ SIĘ… Przyznaję, że potrzebuję pomocy. Nie mogę uzyskać jej sam.

2. WYBIERAM… Wybieram bycie zdrowym. Biorę pełną odpowiedzialność za moje wybory i uświadamiam sobie, że mają one bezpośredni wpływ na jakość mojego życia.

3. WIERZĘ… Teraz odzyskuję wiarę, że jestem wyposażony w wielkie wewnętrzne zasoby do pomocy sobie i innym.

4. PRZEBACZAM… Przebaczam sobie wszystkie błędy, które popełniłem. Przebaczam również i odpuszczam wszystkim, którzy mnie zranili lub skrzywdzili w jakikolwiek sposób.

5. ROZUMIEM… Teraz rozumiem, że błędne, destrukcyjne myślenie przyczynia się do moich problemów, porażek, lęków i nieszczęścia. Jestem gotowy do zmiany systemu swoich przekonań, tak aby moje życie mogło zostać odmienione.

6. POSTANAWIAM… Podejmuję decyzję o powierzeniu mojego życia opiece BOGA, JAKKOLWIEK GO POJMUJĘ, oddając Mu moją wolę i fałszywe przekonania. Proszę, aby przemienił moje wnętrze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz